wz


MENU
Novinky
Ke stažení
Články
Odkazy
Kontakt
Diskuze o Tarii
Diskuze o Spáru

MODULY
Taria
Záhvozdí
Severní Taria
Pohraničí
Jihozápad

ZLÍNSKÁ BUŇKA
O nás
Osobní stránky
Tarij. družina

PŘÍSPĚVKY ČTENÁŘŮ
Dobrodružství
Svět
Družiny

   Diskuze o spáru      

Jmeno:
Email:
tři a tři je celkem:

Orvauthe - 31.08.2009
Zdravím.
Trochu mi vadí přístup organizátorů. Letos jsem premiérově poslal soutěžní dobrodružství, které mi dalo určitou práci. Zdá se, že zbytečně, jelikož po více než 8 měsících stále vůbec nevím, jestli něco došlo, jestli se něco řešilo ...

Je mi vcelku jedno, jestli jsem byl první nebo padesátý, ale jako tvor učenlivý jsem chtěl vědět, jestli mělo moje dobrodružství nějaké výrazné nedostatky, v čem se mám zlepšit ... a další věci.

Pokud se spojují dva ročníky, mohlo by to být účastníkům oficiálně sděleno.

Promiňte, že tu ruším ...

S úctou Orvauthe

Charlie - 04.08.2009
Bouchi tady asi nějakou dobu nebyl. Ale viděl jsem se s ním a s Wulfem na Gameconu a říkali mi, že příspěvků bylo letos velmi málo, takže se asi letošní ročník spojí s příštím, aby bylo z čeho vybírat. Tak zatím alespoň takto neoficiálně předávám ...

hugi - 21.07.2009
tak ake su vysledky sparu?

Orvauthe - 04.06.2009
Zdravím. Mám dotaz, jak funguje spojení Gameconu a Spáru. Díval jsem se na program Gameconu a nenašel o Spáru žádnou zmínku ( ale mohl jsem to i přehlédnout ) Jak se dozvím výsledek své snahy =) ?

Díky za odpověď. S úctou Orvauthe

NABIZIM - 27.01.2009
Prodám komplet za 1500 kč nebo cokoli z nabídky samostatně za polovinu ceny na e-shopu altaru:
Dračí doupě plus-kompletní pravidla (příručka pána jeskyně, průvodce hrou, jednotlivá povolání)
Taria Záhvozdí
Severní Taria
Modul Ardanský rituál
Modul Danghamská kletba
Svět Dvanáct sošek Almiru
Asterion Svět
Asterion Falešná apokalypsa
Asterion Z hlubin zelené a modré
Asterion Dálavy
Asterion Zlatá pavučina
Asterion Nemrtví a světlonoši

email: zak.vojta@centrum.cz

Hugi - 23.01.2009
Bouchi: kedze už asi skoncila uzavierka sparu, vies dat nejake info, kolko je prispevkov tento rok a tak?

Orvauthe - 20.12.2008
Ano, matně si vybavuji, že jsem snad kdys Pavoučí hvozd v některém z Dechů draka četl. Původně jsem chtěl dobrodružství , které by se zaměřovalo spíš na pointu a prostředky nechalo na Pánech jeskyně, ale nakonec jsem si asi uvědomil, že nabídnu dobrodružství trochu uceleněji. Uvidím, co vymyslím na příští spár ... snad dostanu lekci do budoucna. Za odpověď Ti děkuji a buď zdráv. Orvauthe

Beredur - 18.12.2008
Orvauthe:
Zapátrám do vzdálenější historie a uvedu příklady:
Carragen od Mátošky: oceněn 2.místem. Příběh je zaměřen detektivně, pro postavy 2-4 úrovně. Motivaci jednotlivých postav uvádí před rozjezdem samotné hry. Jiný důvod pro kouzelníka, jiný pro zloděje, zase odlišný pro postavu jiného povolání. Osobně tento styl uznávám, v dobrodružstvích na nižších úrovních i osobně používám, neboť má své klady. Samozřejmě, když hráči mají propracovány charaktery a máš detailní svět.Podobně Mátoška ztvárnil Pavoučí hvozd, kde vložil i stručné životopisy několika postav a v nich srozumitelně vypíchl, z jakých příčin a důsledků jsou v akci.
Vypadalo to nějak takhle podobně:
Kouzelník ( v soukromí s PJ): Byl jsi svým učitelem slovně učarován,aby jsi přerazil vejpůl tuláka, co z dětí loudí hlášky, kde a který měštaň má nahrabáno v penězích.
Válečník ( v soukromí s PJ): Na rohovnickém zápasišti jsi nezvládl duel s expertem, ale modřiny ani tak moc nebolí, hlavně, že v žaludku ti to žbluňká a v hlavě nemusíš až tak lovit, kde tvrdne ten věhlasný artefakt, Měšec iluzí.

Náznaky mají v dobrodružství ( a ve stylu prezentace hry) své místo, otázkou je, zda sednou porotcům.

Orvauthe - 17.12.2008
Ještě se ozývám s jednou konkrétnější otázkou ... Je možné/přijatelné, aby bylo seznámení postav se zaměstnavatelem a samotné zadání úkolu jen spíše naznačeno ... Když použiji svůj konkrétní případ: Mám tam poznamenáno několik možností, jak postavy uvést do děje, zadavač úkolu je neurčitý ( například jen s poznámkou, že by se mělo jednat o měšťana, potomka a dědice toho a toho ) Stejně tak i konkrétní věc, kterou zadavatel hledá je popsána jen tak, aby byla dosti cenná a její hledání dosti smysluplné, aby byla hledána ... ) Zkrátka tak, aby si PJ sám určil prostředky pro vznik dobrodružství. Je podobný postup u Zlatého spáru obvyklý ? Doporučujete jej, nebo naopak spíše zavrhujte pro jeho nevhodnost ?
Za odpověď děkuji. Buďte zdrávi. Orvauthe

Hugi - 01.12.2008
To orvauthe: jedina rada - prax, prax a este aj prax

Orvauthe - 01.12.2008
Zdravím všechny příznivce Dračího Doupěte. Rozhodl jsem se, že premiérově zkusím zaslat své dobrodružství na Spár. Letmo jsem si pročetl diskuzi, ale moc moudrý z ní nejsem. Díval jsem se na některé materiály, které se Spárem souvisí ( poznámky Porotců k Spáru 2005 , dobrodružství Krcheň ) ale přesto bych v rámci diskuse požádal o několik stručných rad, jak dobrodružství vystavět a čemu se vyhnout. Vím, nejsem zrovna konkrétní, ale snad mi pomůžete. Děkuji Vám. Orvauthe

Bouchi - 15.11.2008
Tady mate jeste neco - lonsky Dech draka 10 (s dobrodruzstvim Sklenena slza) v PDF.
http://dechdraka.altar.cz/2007/pdf/dech_draka_2007-10.pdf

Beredur - 13.11.2008
Dovolim si uvest jeste par postrehu. Myslim si, ze jazykovy sloh ve forme umelecke ma SLOZITOU vetnou stavbu (viz. stručná mluvnice česká),a tudíz se naskyta otazka, zda je cestina jednoznacne jazykem úsporným. Myslím si, že je možná sice modérní používat zkratky či zkrácené logismy typu: To je v poho apod...ale myslím si, že jakmile se fantasy začne spokojovat s dvěma či třemi slovy při popisu, nebo začne opakovat ve třech větách jedno a to samé přídavné jméno ( viz. jeden odstavec v dobrodružství Krcheň, konkrétne slovo: malý, nechci se nijak dotknout autora, uvádím fakt), pak se vytratí jistá část lidské kulturní fantasie. Umělecké ztvárnění nejsou jen slova. Našel se nějaký PJ, který by si ten náš popis převedl jako kresbu na papír?
Návaznost v příběhu je nesporně důležitou složkou výstavby celého dobrodružství.Ale..je opravdu nutné, aby postavy, potažmo hráči, byli VŽDY moudří ze zadání úkolů?Neochuzujete se něčemu při hraní? Myslím si, že spousta jedinečných dojemných chvil vzniká i situační nesrozumitelností. Hráči si i rádi zahrají různé besedy v kolektivu. Situační družinové, slovní mítinky dokážou tvořit tu návaznost, ten doplňující střípek skládačky-dějové situace, která se v papírové formě jeví jako náznak scény.
Další věcí je, zda je jednoznačně správné natolik modifikovat dobrodružství pro potřeby soutěže, aby ta modifikace nabourala prvotní smysl příběhu. Osobně si více vážím dobrodružství, které se předloží ne moc modifikované, protože jinak se to x krát přepíše pro vkus poroty a pak si to PJ zmodifikuje podle svého. Tolik přeměn vždy sluší prvotní myšlence?
Naše dobrodružství nejsou tvořena pro jedno sezení, možná jsou úmorná, možná v nich není vše, ale DrD je TÝMOVÁ zábava a proč se PJ strachuje, že nekápne na návaznost? Dobrý hráč PJe doplňuje při situaci, a z části rozhoduje za výsledné vyznění celé zábavy. Myslíte si, že se hráč rozvíjí, když bude mít vždy srozumitelně podanou úlohu? Rozvíjí se při této verzi hry i PJ?

Beredur - 13.11.2008
Bouchi: Kdyz to znovu vidim, tak si myslim, ze bylo jeste mnohe nevyrceno. Taky si myslim, ze do aktualniho rocniku posleme pravdepodobne nejake problematicke dobrodruzstvi. Otazka je, jakym zpusobem a stylem bude (ne)chapano. To jest dotaz: bude regulerne zarazeno nebo vylouceno v predbeznem posouzeni?
Svym prispevkem smeruji k tomu, aby se potencionalni porotci psychicky pripravili, neradi bychom, aby nase myslenky chapali jako atentatnicke!!!

Bouchi - 13.11.2008
Kdo jste necetl hodnoceni porotcu v Pevnosti 9/2008, muzete si je precist nyni online na http://dechdraka.altar.cz/2008/spar_2007.html.
A v Pevnosti 12/2008 vyjde Pisen zvonu.

Bouchi - 11.09.2008
Hugi: Moc se omlouvam, cely srpen jsem mel z rodinnych duvodu dovolenou, takze ted v zari jsem ... no, "zavalen praci" je velmi mirny eufemismus. Ozvu se ti do pondelka.

Hugi - 11.09.2008
To Bouchi: nejak si na mna zabudol. ja len ci mam narok na nejaku odmenu za druhe miesto v spary? na nete sa pise ze ano ale zatial nic a nikto ma ani nekontaktoval....daj mi prosim vediet co a ako...

Bouchi - 04.09.2008
Wulf: Pokusim se ten clanek behem par dnu dostat na net.

Wulf - 04.09.2008
Dalcora ani ten článek neznám, a pochybuji, že tuto pevnost ještě seženu. Není to někde na netu / nedá se sehnat scan? Případně přetlumoč argumenty.
Tu kritiku jsem psal ještě před GC, než jsem se s vámi tady setkal, a absolutně jsem nevěděl, co si o tom myslet :) Nicméně ta kritika vzešla z "tabulkového" hodnocení a nemívám ve zvyku pár měsíců po ohodnocení na takovém hodnocení něco příliš měnit :o)
Jen bych upozornil, že něco, co se nelíbí většině / standardu, ještě nemusí být apriori negativní. Na druhou stranu taková díla (někdy) dojdou slávy až po letech, obvykle nikoliv za autorova života, jak historie káže... ;)

Každopádně do pevnosti jsem to musel vměstnat do maximálně tří odstavců. Vám jsem slíbil podrobnější rozbor, nicméně i nadále zcela subjektivní ;-)

Beredur - 04.09.2008
Kritika není žádná balada,
všude hnis, žádná marmeláda.
Soudy jako by od velmistra,
stop- ve hrách srdce není jiskra.

Rozumy hatící logiku,
hrůza být s nimi ve styku!!
Sen je ale pro konání pumpa,
že ctím ho, máte mě za lumpa?

Já jsem ČLOVĚK, nejen "papoušek",
co nedá styl robota do oušek.
Negace byla za Perdikla,
svobodu ve mne však nezviklá.

Zavržení za "své" pokusy?
Žádná hanba, mám "své" opusy!
V ději, že jsou dost mezery?
Smrt! Již hrnou se buldozery!

Škrtat texty, vzít šmahem gumu?
Promiň! Nejsem bard trendu, boomu!

aneb bez komentáře...

novější příspěvkystarší příspěvky

Design and Coding: Instant Solutions