wz


MENU
Novinky
Ke stažení
Články
Odkazy
Kontakt
Diskuze o Tarii
Diskuze o Spáru

MODULY
Taria
Záhvozdí
Severní Taria
Pohraničí
Jihozápad

ZLÍNSKÁ BUŇKA
O nás
Osobní stránky
Tarij. družina

PŘÍSPĚVKY ČTENÁŘŮ
Dobrodružství
Svět
Družiny

Čtverečkové období Charlie - 23.06.2003
Moje první slovo ještě v kolíbce bylo "roleplaying". V sedmi letech jsem přečetl pravidla DrD, slavnostně spálil stránku pojednávající o přesvědčení postav a poplival vzorové dobrodružství. V desíti jsem udělal první tažení na povrchu a ve dvanácti jsem hráče dojímal k slzám už jenom úvodními slovy příběhu. Nevěříte? To je dobře. Protože tak to vůbec nebylo.
Zpět na článek: Čtverečkové období

Jmeno:
Email:
nula a devět je celkem:

Miyako - 05.01.2010
My vlastně žádné solidní čtverečkové období neměly (jo, je nás 5 dívek), by jsme na čtverečcích dlouho hrály, ale nikdy podzemí. Problém byl, že já "slovutný PJ" jsem nikdy nenašla spolehlivý způsob fungování času (kdy má dojít olej), ale hlavně udělování zkušeností(které řeším originálně: "Už je na čase zvednout se o úroveň, ne?"), takže chyběla motivace zabíjet. Ale naše drakobijecké období skončilo hned v prvním dobrodružství, když si hraničář chtěl vyzkoušet kouzlo "Mluv se zvířaty" a zkamarádil se s útočícím orlem (od té doby se Pržítel orel objevuje v každém DrD). Vrcholem pak už byl legendární pokec nad cigaretou s kostlivcem, který strašil na hřbitově proto, aby v dobrodružství přece jen byla bestie na zabití. Jo a magické kostky mám dvě - černou, kde padají jen jedničky a šestky a bílou-šestkovou, kterou jsem preventivně vyřadila:-)

Jelen - 01.10.2004
Chtěl bych jenom upozornit, že ne každý z toho vyroste. Znám skupinku(spíš komunitu, asi dvacet hráčů) která takhle hraje už zhruba osmým rokem. V podstatě je v její činnosti všechno výše uvedené, ale chrochtají si blahem. Nechápu, nerozumím. Po třech letech jsem utekl, znechucen představou na jakoukoliv další hru. Stále jsem ale odebíral Dech draka a tak jsem si prošel celou tou osvětou hraní, která byla rozebírána v tolika článcích. Asi po roce jsem si řekl, že to zkusím znovu a JINAK. Schrastil jsem dva začátečníky, protože jiného materiálu nebylo a začal jim PJovat. Zatím máme za sebou 17 hodin hry a jeden souboj, který navíc prohráli (Pokřikovali po lese. Tak přišel hejkal a dal jim na budku.) Počet vybrakovaných podzemí je samozřejmě nulový a v celém podhůří se nachází jenom jedno, takže ho stejně asi ani nenajdou. A světe div se, ono nás to baví...

Potomek - 20.02.2004
No taky na svá první dobrodružství vzpomínám rád :o). Nikdy třeba nezapomenu, jak se naše družinka rozhodla zavřít našeho Hobita zloděje, který se pokusil zabít hraničáře zezadu, do těžkého sarkofágu a nechat ho umřít a náš zákonně dobrý kouzelník prohlásil: "A dejte mu tam nějaké jídlo a pití a taky léčivé lektvary ať se trápí dlouho ..." Když mu pak chybělo pár zkušeností na přestup tak družince navrhl, že bychom mohli vyvraždit nějakou vesnici, že těch pár zkušeností tam určitě seženeme ...
Co se týče kostek, mám jednoho hráče, který prostě umí házet a šestky mu padají pořád ... je to s podivem ale ty nestvůrky si na to zvykly a mají taky neskutečnou haluz :o).

Larnien - 17.02.2004
Čo sa týka tých kociek. Kde bolo tam bolo bolo jedno mesto Niedar. A keď tam naša družina prišla konali sa tam trhi. A ja mastný kudúk válečník som sa prihlásil na turnaj. A prišlo rozlosovanie. Dostal som chudáka sedliaka. Začal súboj a hodil som na útok 4 šestky. Po zápase prišiel trpazlík aby som bojoval za jeho syna lebo je gramblavý. Tak teda som súhlasil ale malo to jeden háčik! Musel som nasledujúci zápas prehrať. A vtedy som pochopil že prehrávať je umenie lebo som postúpil až do stvrťfinále a mal som vypadnúť v základnom kole...
Mimochodom mne raz utiekol kobold zo sekerou v chrbte.
Pecan Ďakujem za zábavu...

Ian - 05.02.2004
Já abych tak řekl pravdu si svoje čtverečkový obdobý ještě dojíždím. Místama už jsme blíž k RP (například když jsme začali tuhle hrát Tajemství Erlandu a strávili jsme 40 minut hry malou potyčkou v krčmě na cestě), ale jako PJovi (chcete-li GMovi protože používáme GURPS) mi moc nejde tvořit nejeskyňovitý dobrodružství a abych řek pravdu tak hodně inspirace jsem našel v Záhvozdí a Severní Tarii.
Poslední dobrodružství který jsem vytvořil bylo pouze takovou jeskyní v o trochu lepší omáčce. Bylo to prakticky o tom že postavy se dostali do rodné vesnice našeho barbara válečníka. Tam potkali jeho nepřítele z dětství, mlynářova syna Teda a ten se s nimi vsadil o 5 zlaťáků že se nevydají do podzemí blízkých trosek hradu který padl za války s druidy. Ještě večer je vyděsí Banshee (pokud se budou postavy snažit tak přijdou na to že je falešná a že za tím stojí bratr Teda jménem Ned). Válečníkova matka se z toho málem zhroutí (samozřejmě jenom pokud postavy nezjistí že Banshee je falešná) a pokusí se je přesvědčit aby tu sázku vzdali. Postavy se teď musí rozhodnout. Riskovat život nebo přijít o dobré jméno? Moji hráči se rozhodli že se na tvrz vydají. Tam pobili pár nemrtvých (nicméně jeden ten kostlivec je málem přizabil protože byli teprve na první úrovni a museli utéct ven hodit se trochu do pořádku) a překonají pár pastí. Na konci našli kostry družiny, která to zkoušela před nimi s vybavením který sem jim chtěl dát (svitek, štít pár paklíčů, ?) a deníkem který popisoval co jejich předchůdci o podzemí zjistili. Pak se vrátili do vesnice a Ted když zjistil že uspěli utekl z vesnice. Jeho rodiče jim nabídli že když ho najdou a přivedou domů zaplatí jim.
Chystal jsem to jako úvod před Zahvozdím, ale pak se nám nějak rozpadla družina takže na to nedošlo. Co si o tom dobrodružství myslíte? Je to ?jeskyně v omáčce? nebo už jsem zase o krok dál?

To Salion: Hodláme s kámošem v Brně při našem oddíle zakládat takovej menší kroužek takže bychom evntuelně měli i hernu v podbě oddílové klubovny. Jen sháníme hráče, takže mi kdyžtak napiš mail.

Illidar - 25.10.2003
Koukám že takových kostek je více, moje červená hráčobijka dosáhla úcty v celé naší boleslavské kolonii (přesto, že má jen tři zářezy :-) ), ale co člověk nadělá, útok vránou 72/+0 nepřežil ani trpaslík na sedmé úrovni...
A co se týče čtverečků, stále hrajeme na nich, neboť na hexy nám to připadá "neklasické". Navíc jde o ten pocit ze hry, ne? :-)
Pokud by někdo z Mladé Boleslavi měl zájem si zapařit, ať napíše, místa máme dost (tři družiny...)!

Sailon - 14.10.2003
no jo no zlate ctverecky! kdyz si vzpomenu na sve prvni dobrodruzo
no proste krasa! Za to musim ale podekovat p.UC. Velickove ktera jako
prvni pj kereho sem mel je stale neprekonana.Jeji zapletky byly dokonale
a jeskyne propracovane navic perfektne improvizovala, takze ikdyz nase
druzina byla VELMI nesouroda vzycky sme se perfektne bavili. Ach jo to
byly casy!!! A pokud jde o zl. kostku tak tu mam ale v bilem provedeni
ale to ji nevadi:D Gdyby se tu objevil nekdo z BRNA a mel by zajem o
zkuseneho hrace sem pripraven bojovat s nim bok po boku proti celemu svetu!!

Darkon - 08.10.2003
jo já MOC dobře znám obdobu týhle žlutý kostky... dělam PJ a strašně mě štvalo, že obtížný závěrečný souboj se vyřešil jen třema !!! útokama šermíře na mího démonka (chudášek, ani kouzlíčko si neseslal!!!).
Jak patrnu, touto kostkou disponuje hráč ...pro ilustraci:
aréna, obecenstvo se těší na dlouhý zápas dvou mistrů ¨boje. Na začátku doataly oba válečníci po třech šípech...indu vyhrál cizí..zarachotily kostky ... a elf (hráč) šípu plavně uhnul a plynule vystřelil: zarachotila kostka...ještě ... a jěště...a zase...
.... a druhý šermíř se svezl k zemi s šípem v krku
je třeba jen dodat, že obecenstvo rozhodně spokojeno nebylo

Belgarion_Kolder - 01.09.2003
"Žlutá kostka", to je zajímavý, hmm de vo to že člověk musí házet daleko, já UMÍM házet šestky, vobčas se mi to povede, někdy házim tři na jednou, ale náhoda, to je drsný. :-)

Adamsith - 30.06.2003
Jo díky moc za radu... tma je spsie problem v JEDNOM hraci... ikdyz mneco podobneho jsem jim udelal. Jo..takze to udelam takto - zakomponuji rp i to co chteji oni, a treba budou vsichni konecne spokojeni...(jo a opravdu dekuji za navrh, to musim nekdy s tim dustojnikem vyzkouset... brzo k tomu bude prilezitost):

Je pravda, ze ten navrh vyuziji az pozdeji, protoze posledni dobrodruzstvi bylo prave takove - oni nasli lek pro sve rodice (nemocni rodice dvou clenu druziny - matka trpalsika a matka pulcika), ale byli polomrtvi. A protoze kvuli tomu leku sli nacerno do jedne zakazane dtvrti, tak je vojaci Tanrhelmu (toto nazev toho mesta) odchytli ,hend u vychodu z 5 patroveho tuheho dungeonu (tam zacali nase problemy - ten dngeon byl koncpiovan tak, ze druzina by tam zahrala i rp a vyzpovidali se ze svych trablu a tak ... holt oni to neudelali a ja to taky v jedne chvili trochu zprcil, tak to bylo fiasko). No a ti strazni jim nabidli, ze jejich klerici
(kterych se ptali na zacatku dobrodruzstvi na lek) ten lek donesou a oni at se tady zotavi.
Pak po delsidobe prisli zpet pozdravit rodice a domovinu a co nevidi - cela oblast ej namsito materskemu mestu naklonena Tanrhlemu, protoze "Tanrhlem narozdil od jejich materskeho mesta nasel lek pro nemocne." Ten konec nebyl spatny...

Tedka jsme udelal dobrodruzstvi zas ena rp..budu muset prepracovat -


Takze jeste jednou dlkeuji...

Pecan - 30.06.2003
Ad. pretvoreni tvych planovacu:

Imho to ze je avi pripravovat akci, na tom neni nic spatneho. Podle me je to skutecne jeden z nejzabavnejsich aspektu doupete. Pokud tam chces vnest vic roleplayingu, zarad ho prave do toho planovani, ktere hrace bavi.

Napriklad rekneme, ze je nejaky dustojnik poveril planem jak proniknout z oblezeni a dorucit dopis s pozadavkem posil.

Muzes dustojnika udelat jako nekoho, kdo nema duveru v schopnosti dobrodruhu a jejich pribezne vytvareni planu komentuje pochybovacnymi poznamkami. (Samozrejme je li pri planovani pritomen.) Tim i pri planovani udrzis to, ze hraci planuji jako postavy a ne jako hraci. Anebo jeste lepe, udelej vysledky planovani pro hrace osobni:

Nech je vypracovat plan, a pak dustajnika ktery jej prednese veliteli nech tento plan jako jeho vlastni a nechej ho ziskat vsechny pocty.

Nebo naopak pokud postavy predlozi plan veliteli, muze se najit dustojnik, ktery se bude citit ohrozen novymi dobrodruhy a udela vse proto aby jejich plan selhal a on si nadale zachoval duveru velittele.

Anebo pri tom planu s dopisem z oblezeni.. Co kdyby velitel dobrodruhy jen vyuzil a napsal dezinformujici dopis a poslal je s timto dopisem, protoze by v jejch schopnosti neveril a pocital s tim, ze dopis padne do rukou nepratel...

proste dej hracum to co chteji - planovani - a zarid to tak, aby byli do toho osobne vtazeni - lepe se jim bude roleplayovat.

Adamsith - 29.06.2003
Jo.. jo... lidi ani nevíte co si me ted stalo ... po pulroku hrani mi jeden hrac oznamil, ze ho nebavi na rp hrat - to je uplne kdesi! A ja mu napsal tolik veci na podporu rp... znate takove ty odporne-neutralni-hrace, kteri nechteji o sve postave nic prozradit PJ, jelikoz by PJ (resp. DM v mem pripade) zjistil, ze na rp vubec nehraje... ted jsem to pred koncem skoly resili... budou dva mesice volna, musim vymyslet, jak ho vyhodit/prepracovat... protoze ho pry nebavi "¨Hrat bezucelne hospody (jo nas trpaslik tam vzdycky hraje na harfu a pulcik zase lidme na nervy) a flakat, pry ho bavi palnovani/akce a rp s akci rozhodne ne v pomeru 50:50" No my teda pravi roleplayeri nejsme, ale nas rp hodne veci ovlivnuje a vubnec, obcas me pripadne ze hrajeme ciste na rp, byt to nekteri hraci nehcteji priznat... :-)

Hele, nevite, jak takove ty "zarputile hrace kouzelniku - machyrku a zaroven skvele hrace planovacich strategii" prepracovat? (a to jsem pritom na jinem foru tvrdil,m jak hezky smazime na rp...ale on me byl podezrely, ale furt ze on na rp hraje a je to vyvoj jeho postavy, aach jo... $÷¨¸`´ß×><$@ sakra)


Ohledne clanku - jeden z nejlepsich co jsem tu kdy cetl... a ten uvod, ten je opravdu dobry (tp "moje prvni slovo... atd.")

ondatrik - 28.06.2003
Tá vaša "žlutá kostka" mi nepríjemne pripomína moju "žlutú kostku", ktorá ma potom čo hodila skřetovi v jaskynke na obranu štyridsať (alebo aj viac) donútila zmeniť dotyčného skřeta na Nea Vyvoleného, ktorý sa vyhol dvom z praku vystreleným kameňom a ďalšie dva chytil do ruky a do zubov. Ako Neo Vyvolený postúpil z 1. na 4. úroveň, stal sa veliteľom tlupy skřetov a poslal do basy dve postavy...stále neviem čo s nimi bude.... :-)

ubik - 28.06.2003
Jeden veleznámý DM přišel na způsob lepší - figurovala v něm truhla z myslícího hruškovníku a hluboká, přehluboká propast...

Michal - 27.06.2003
Moje první dobrodružství mělo mapu na 4 papírech A3 a byla tak plná potvor a pokladů, že do ní nastoupila parta postav na 1. úrovni a když vylezla, tak se všichni dostali rovnou na 4. :-)

Nanuq - 27.06.2003
No nádhera, taky si vzpomínám na své začátky v hospodě Pančava ve Zlíně. Můj vrchol čtverečky dostaly zpracováním kompletního ostrova včetně džungle, kmenu indiánů a samozřejmě jeskyně plně "vtipných magických předmětů a pastí". Vše v barvě na čtverečkovaném papíru, celý ostrov byl maximálně 100 merů dlouhý ;-)
Ze zbírky opravdu šílených akcí si vzpomínám na krolla Hráběho bratra, který měl v jedné ruce řemdih a v druhé kladivo (matematicky ideální kombinace), který na místě zemřel a jako zázrakem plul na člunu kolem jeho bratr - dvojče...
Taky jsem v té obrovské džungli nečestně zbavil jednoho hráče magického artefaktu - obojku, která udržovala jeho tygřici pod kontrolou. Jak? Zamilovala se do jiného tygra a ten jí to něžně roztrhl... oh my god...
O čem to vlastně bylo? Už si nevzpomenu.

Armon - 26.06.2003
Ano, ano?doby čtverečkovaných papírů, neuspořádaná změť chodeb a místností, plno kravinama popsaných listů, naivní zápletka a k tomu hrdinové vytvoření pouze čísly v osobním deníku a totální kravinou jako přesvědčením?taky jsme zažili.

Je skutečně zajímavé se dozvědět něco o začátcích dnes již zkušených Roleplayerů. Když to si to tak vezmu, tak podobným způsobem musela začínat vlaná většina skupin hrající Drd či jiné RPG hry ? málokdo asi hrál již od začátku zdařilý Roleplaying (i když se i takoví najdou?)
Sám si vzpomínám, že hodně z toho, co je popsáno v článku, jsme sami prožili, i když trochu jinak a ?po svém?.
Zahájení jeskyní tak jek tomu bylo u Pecanovy ?Medúzy? ? zabijte tu potvoru z jeskyně, protože nás sere? ? bylo v našich začátcích úplně běžné. Neméně běžné byly i poněkud překombinovaná fungování jeskyní a nestvůr ? podobně jako u Pajových zmiňovaných démonů. A podobně jako u dobrodružství ?Pyramida?, tak i v jednom našem doupěti totálně explodovala jeskyně a pohřbila celou družinku. Co se pokusů se svěcenou vodou týče, tak to je úplná delikatesa klasických jeskyní ? podobné věci zkoušela někdy snad každá družina, se kterou jsem se bavil. Stejně tak častým jevem je znepříjemnění hry rivalitou postav (no někdy spíše hráčů) v družině, jenž vyvolalo to nešťastné hraní na přesvědčení (dodnes nezapomenu na alchymistu, kterému se v důsledku různých magických hovadin změnilo přesvědčení čtyřikrát za hru).
A nakonec ? i u nás nastaly situace, při nichž jsme tak nějak začínali poznávat, že doupě může být i o něčem jiném než čištění jeskyní, odstraňování tvrdých záporňáků, zachraňování dobrých a hrabání pokladů (tedy příhody, které se odehrály v městě či vesnici před samotným vstupem do Dungeonu). Samozřejmě proběhly opět po svém ?místo řezníka Mouši zde byl třeba intrikářský prodavač exotických zvířat či zákeřná babka kořenářka. A v neposlední řadě krollova slepice, jejíž kvokání se málem stalo družince osudným.

Zkrátka a dobře ? příhody z článku se mnohdy staly v pozměněné podobě i u nás.

Pecan - 24.06.2003
To víš, elegantní způsob, jak připravit hráče o kouzelný předmět. První zdokumentovaný případ šikany ze strany PJ v naší družince :o)

Štěpán - 24.06.2003
To kopí mělo útočného démona +1 :-((

Design and Coding: Instant Solutions