wz


MENU
Novinky
Ke stažení
Články
Odkazy
Kontakt
Diskuze o Tarii
Diskuze o Spáru

MODULY
Taria
Záhvozdí
Severní Taria
Pohraničí
Jihozápad

ZLÍNSKÁ BUŇKA
O nás
Osobní stránky
Tarij. družina

PŘÍSPĚVKY ČTENÁŘŮ
Dobrodružství
Svět
Družiny

  Můj život s Pohraničím     

Obsah  

  Jednotlivá dobrodružství
Strach nad Řezbářkami

V době, kdy jsem vytvořil tohle roztomilé hobití dobrodružstvíčko, kulminovala v naší skupině obliba hororových doupat. Naše postavy balancovaly na ostří nože, zažívaly děsivé věci, byly mrzačeny a pronásledovány a pro samou temnotu neviděly na krok. Cítil jsem, že už je toho moc, a tak jsem vystřihl odpočinkový kousek. Na první hru jsem dokonce nachystal spoustu občerstvení, takže atmosféra byla dokonalá. V druhé polovině příběhu už přinášení dalšího tácu s jednohubkami a dalšího hustého sirupu, který je nezbytné ochutnat, vyvolávalo u hráčů takřka panickou reakci.

Noc v Korledu

Tohle dobrodružství je starší než samotná Taria, vzniklo totiž kolem roku 1996. Jeho zrození provázely potíže. Chtěl jsem udělat děsivý příběh, který povleče postavy s sebou, ale pro samé vymýšlení vizuálně zajímavých scén jsem ošidil práci na zápletce. Po první hře mě sice hráči pochválili za silný zážitek, ale z toho, že děs ve městě měli budit dva démoni živící se lidskou hrůzou, byli trochu rozpačití. Na doupěti jsem pak zapracoval a dnešní pozadí příběhu, byť stále obsahuje velké množství magie, je snad o cosi uvěřitelnější a vkusnější. Národnostní třenice inspirované vztahy Čechů a Němců navíc do prostředí Tarie dobře zapadly. Pouze hlavního zloducha jsem musel překřtít, takže místo bizardního příjmení Braniprst nastoupilo německy znějící Bröst.

Argh Caregath

Součástí naší fascinace strašidelnou atmosférou se stala i častá inspirace světem Ravenloft pro hru Dungeons & Dragons. Žabžovi se ale v tomhle dobrodružství podařilo prolomit zaběhaná schémata. Postavy neuchvátí žádná mlha, ale do světa plného klasických hororových motivů vstoupí zcela dobrovolně. Nekromant Khalem není jen děsivým protivníkem, ale i obětí takřka pouťového milostného kouzla. Zkrátka není divu, že jde o bezkonkurenčně nejhranější doupě v naší historii. Pro potřeby Tarie bylo jen třeba úvod přenést z města Podgory v Pobystří, kam bylo původně zasazeno, do Jíloviště. Tak se změnil hostinec Princův kočár na Knížecí kočár a hostinský Danila Tonulkmar, který vystupuje i v řadě dalších Žabžových dobrodružství, na obyčejnějšího Daniela.

Čarodějka

Čarodějka je skvěle sepsané doupě, které zdařile tají, že při reálné hře hráčům trochu připomínalo video, do něhož nemohou moc zasahovat. Mnozí mu to ale rádi odpustili, protože zážitky z něj byly místy nezapomenutelné. Mělo však být původně v modulu jen jako předehra k rozsáhlému detektivnímu pátrání ve městě Avera. Tento příběh však Tor navzdory mnoha slibům nikdy nesepsal a jediné, co z něj v modulu zůstalo, jsou popisy měst Avera a Verien, které jsem načrtl podle Torova vyprávění.

Hranice

Doupě vzniklo na základě požadavku, aby se vněm mohlo co nejvíc uplatnit hraničářské povolání, zejména čtení stop a přežití v přírodě. Nanuk ale tohle zadání rozvinul o řadu motivů. Jeden z nich, téma magických krystalů, se dočkalo dalších pokračování, např. v Nanukově dobrodružství Alkora. Doupě v původní odehrané verzi obsahovalo též intro pro ženskou postavu, která mohla navázat vztah s vlkodlakem Sabienem.

Gurdannach

Také tento příběh bylo potřeba přemístit, neboť jeho původní jméno je Ansbach a odehrával se daleko na východě Brechtürského království. Doupě je volně ke stažení na stránkách Tarie a myslím, že hovoří samo za sebe. Proto jen připomenu jednu klasickou hráčskou hlášku z něj, která padla během pokusu o noční pronásledování zabijáka Olafa Krischina po střechách domů: „Cože? On přeskočil Královskou cestu?! Tééééén parchant!“
 << Stařeček Pagáč vzpomínajúInspirace a souvislosti >> 

Design and Coding: Instant Solutions