wz


MENU
Novinky
Ke stažení
Články
Odkazy
Kontakt
Diskuze o Tarii
Diskuze o Spáru

MODULY
Taria
Záhvozdí
Severní Taria
Pohraničí
Jihozápad

ZLÍNSKÁ BUŇKA
O nás
Osobní stránky
Tarij. družina

PŘÍSPĚVKY ČTENÁŘŮ
Dobrodružství
Svět
Družiny

  Ukázka -Dům Davida Bruna (dobrodružství)     

Obsah  

  Hlavní část
Dům Davida Bruna vznikl už někdy v létě 1993 a byl prvním naším dobrodružstvím, které se neodehrávalo v klasické jeskyni typu "nestvůry + poklady". Dal impuls ke vzniku mnoha dalších příběhů v podobném stylu. Dům Davida Bruna nás přivedl k mnohem zábavnějšímu stylu hraní, než je klasické "vybití všeho, co s hýbá a následný sběr pokladů". Tuto úlohu by měl plnit i dnes, proto byl zařazen na začátek modulu. Hráči se tu naučí několik zásad:

1. Není třeba zabít úplně každého. Někdo může být přítel.
2. Není dokonce ani třeba zabít všechny nepřátele. Na některé prostě nestačíte.
3. Měli byste si umět poradit i v nezvyklých situacích - např. když nemáte své zbraně, věci atd.
4. Vyjednáváním se dají získat informace. Přemýšlením ostatně taky.
5. Poklad nemusí být tvořen jen zlaťáky a drahokamy. A cílem hry nemusí být jen poklad.

Pokud tví hráči neznají tyto zásady, hraním Domu Davida Bruna se je naučí. Pokud je znají, bude je tohle dobrodružství bavit!

Zde si můžete stáhnout Dům Davida Bruna, případně si jej uložit pomocí pravého tlačítka myši (otevřít .pdf).

***

Pokud stále váháte, přečtěte si, jak na dobrodružství vzpomíná Pecan, který ho před dávnými lety sám hrál:

"Dobrodružství je svou povahou určené spíše začínajícím postavám a ideální je zejména pro začínající hráče, kteří mají za sebou Bílý Hrad a několik dobrodružství podobného typu. Přesně tak jsme na tom byli i my, před devíti roky. Naše postavy představovaly několik čísel na papíře a jejich hraní bylo zoufale plytké a spoutané pravidly. Koneckonců jak se mohly projevit charaktery našich postav při procházení map posetých nestvůrami? Hraní jejich vlastností se tak nejvíce projevovalo při dělení získaných pokladů a to se ještě spíš hamižnost hráčů byla maskována fousy chamtivého trpaslíka.

Dům Davida Bruna tehdy všechno změnil. Převrátil tehdy naše zažité zvyklosti vzhůru nohama. Příběh, který vždy představoval jakousi nutnou omáčku, která by ospravedlnila rabování postav v podzemních slujích se zcela (pro nás) nečekaně dostal do hlavní role. Již prvních pár zážitků ve městě Drogadu nás tehdy naplnilo očekáváním, které bylo ještě umocněno tajemnem, které obestíralo našeho budoucího zaměstnavatele. A pak už šlo všechno ráz na ráz a my jsme s dostali do starého tajemného domu a krůček po krůčku odhalovali jeho tajemství. A stejně jako postavy čím dál více poznávali tento dům, tak i my hráči jsme objevovali, co je to hrát hry na hrdiny. Najednou už otázka nezněla „Jak zabít příšeru?“, ale spíše „Co se tady děje?“.

Bylo by naivní se domnívat, že tehdy jsme všechny záhady Domu Davida Bruna odhalili okamžitě. Trvalo nám tehdy hodiny, než jsme překonali všechny nástrahy, které nás zde čekaly. Co však bylo důležité byla skutečnost, že cestou k řešení nebyly vlastnosti postav ani jejich počet životů. Cesta k řešení spočívala v ponoření se do příběhu. Tajemství, které nám zůstávaly skryté jako hráčům za papírovým deníky se začínaly odhalovat ve chvíli, kdy jsme viděli svět očima našich postav. A to zůstalo pro mě na tomto dobrodružství nejdůležitější dodnes. Při cestě za řešením vám nebudou stačit vaše zkušenosti v bojích, ani brilantní používání logiky, ale bude nutné se ponořit do hraní postav. Pouze tehdy budou rozluštěny příběhy všech obyvatel domu Davida Bruna.

Když se mě Charlie před časem zeptal, které doupátko vybereme jako ukázku z modulu Záhvozdí, navrhl jsem Dům Davida Bruna. Zvolil jsem ho právě proto, že stejně jako bylo bránou hraní postav pro nás, bude tento příběh přístupný i pro ostatní. Toto dobrodružství je něco jako most. Je někde na půl cesty, mezi tím jak hrajeme dnes a jak jsme hráli dřív. Část se odehrává ve městě pod širým nebem jako jsme tomu zvyklí nyní a při části v domě jsme kreslili mapku a naslouchali za dveřmi jako za starých časů. Je zde také nemálo magie, na rozdíl od příběhů, které jsme hráli v posledních letech. Stále však platí, že vše je přísně logické a na cokoliv postavy narazí má své opodstatnění."
Komentáře(13)

Design and Coding: Instant Solutions